Het Werk

Met jarenlange ervaring binnen de vastgoedwereld, corporaties en overheid brengen de communicatieadviseurs van Bureau voor Gebiedscommunicatie projecten een stap verder. We zorgen voor pragmatische deskundigheid binnen de organisatie. Met mensen die direct aan de slag kunnen omdat ze het krachtenveld overzien. We zijn actief in alle fasen van een project of ontwikkeling. Van de eerste visie tot de laatste steen. Onze specialiteiten zijn particpatie, omgevingsmanagement en marketing.

Participatie

Geen plan komt van de grond zonder draagvlak maar het is niet altijd duidelijk wanneer het draagvlak voldoende is en wie dat bepaalt. Het kan een ontwikkeling veel opleveren als belanghebbenden en deskundigen (soms zijn dat dezelfde personen) op een goede manier en het juiste tijdstip worden betrokken.  Op basis van onze ruime ervaring met het organiseren van participatie en het betrekken van belanghebbenden denken we na over een strategie, organiseren de participatie en zorgen voor concreet en herkenbaar resultaat waar de ontwikkeling nog lang profijt van kan hebben.

Meer weten over onze aanpak? Kijk hier!

Omgevingsmanagement

Als bouwer moet je er altijd naar streven om een goede buurman te zijn. En dan red je het meestal niet met een avondje en de reguliere nieuwsbrief.  Wij zoeken de stakeholders op en we spreken de taal van de bouw. Zo zijn we als communicatieadviseurs ‘binnen’ en ‘buiten’ actief om te zorgen voor goede informatie over en weer, reductie van weerstand en het vergroten van begrip. Met slimme oplossingen, creatieve ideeën en een nuchtere  werkwijze die passen bij het project en de omgeving.

Marketing

De tijd dat een mooie folder de woningen of kavels verkochten ligt ver achter ons. Een doortimmerde aanpak, creatieve vorm en efficiënte inzet van social media kunnen succesvolle verkoop van projecten weer realiteit maken. Dat hebben we laten zien met de ontwikkeling van strategie voor marketing en de uitvoering hiervan in opdracht van gemeentes en ontwikkelaars.

Op dit moment werken wij onder andere aan;

  • Ontwikkelen en begeleiden van participatietrajecten op diverse plekken in het land voor o.a. een dijkverzwaring, het omleggen van een doorgaande weg, de ontwikkeling van het Smakkelaarsveld in stationsgebied Utrecht, uitvoering van parkeerbeleid en de herinrichting van een natuurgebied.
  • Omgevingscommunicatie voor binnenstedelijke bouwprojecten
  • Gebiedscommunicatie en marketing tbv verkoop woningen
  • Pilotproject Omgevingswet
  • Ontwerpateliers bij planontwikkeling